Strength & Conditioning

Jouw vermogen maximaal omzetten in prestatie, dat is ons doel

Strength en Conditioning training is een Small group training onder begeleiding van trainers en sportfysiotherapeuten. De oefeningen komen uit de topsport en zijn er op gericht het maximale rendement te halen op het gebied van kracht en coördinatie. Deze training kan ‘los’ worden gevolgd maar is ook zeer geschikt als aanvullende of ondersteunende training voor (top) sporters die meer vermogen willen ontwikkelen.

Bij deze vorm van kracht en coördinatie training helpen wij jouw sportspecifieke beweging zodanig te trainen dat je daar echt het verschil mee kunt maken. Jouw vermogen maximaal omzetten in prestatie, dat is ons doel.

Hieronder een voorbeeld van een oefening:

Verbetering van Prestaties & Algehele Fitheid

Krachttraining zorgt ervoor dat je meer vermogen kunt leveren en dus beter kan gaan presteren. Daarnaast draagt krachttraining bij aan de preventie van blessures. Je krijgt sterkere botten en gewrichten en een betere houding. Tevens zorgt het voor een hoger metabolisme waardoor je makkelijker afvalt. Ten slotte is het goed voor het hart, bloedvaten en bloeddruk.

Kracht-Snelheid relatie als basis voor de juiste trainingsprikkel

Kracht is het vermogen van spieren om een belasting of een weerstand te overwinnen, te verplaatsen of onder controle te houden (Kloosterboer, 2010). Op basis van snelheid, snelheidsvermogen en te overwinnen weerstand kun je kracht onderverdelen in: absolute(maximaal) kracht; explosieve kracht, snelkracht en krachtuithoudingsvermogen. Als je zwaarder traint gaat je bewegingssnelheid automatisch omlaag.

Bij de prestatie van bijvoorbeeld het werpen van een speer, is niet alleen de kracht bepalend maar ook de snelheid waarmee de speer wordt bewogen. Alleen kracht zal dus niet altijd leiden tot een betere worp. Daarom is een juiste afstemming van de kracht-snelheidsrelatie tijdens iedere training van essentieel belang. Onze trainers bepalen welke kracht-snelheid relatie het meest geschikt is en tijdens de training wordt dit continue gemeten.

Bij Athletic Health kiezen we bewust voor Dynamische Bewegingssturing.

Bewegingspatronen zijn dynamisch, dat wil zeggen dat iedere beweging anders is, ook al lijkt het op elkaar. Het trainen van vaste bewegingspatronen is, zoals ook uit onderzoek blijkt, niet zinvol voor het verbeteren van prestaties. Om bewegingspatronen te stimuleren die efficiënt zijn in een dynamische omgeving is het van belang de focus op het resultaat te leggen en niet op de bewegingssturing en uitvoering.

Daarnaast moeten bewegingen gevarieerd worden vormgegeven en uitgelokt zodat bewegingssturing geschikt wordt voor meerdere en nieuwe bewegingsproblemen (Bosch, 2015). De trainers van Athletic Health zijn specifiek opgeleid om uit iedere training het maximale (leer) resultaat te halen.

Sneller resultaat door slim trainen

In het begin van de training, wanneer het zenuwstelsel nog fit is, kunnen Explosieve Contrast oefeningen worden gedaan. Hierbij wordt aanspraak gedaan op de PAP (Post Activation Potential), wat wil zeggen dat een spier meer kracht kan leveren bij een hoge snelheid wanneer het vooraf wordt gegaan door (sub) maximale belasting.

De zware belasting stimuleert, het recruteren (aanzetten) van de moeilijker te stimuleren grotere motorunits (spier-eenheden), het verbeteren van de coördinatie tussen spiervezels en het verbeteren van de prikkeloverdracht van de motorische zenuwen.

Het effect is dat het zenuwstelsel denkt dat er een zware last wordt getild terwijl de last in werkelijkheid lager is, dit heeft als gevolg dat de volgende bewegingen explosiever zullen zijn. Dit geeft een beter en sneller trainingseffect.

Ontwikkel je tot een meer complete atleet

Strength & Conditioning is zeker ook geschikt voor atleten. Het zorgt voor allround training van alle spiergroepen en energiesystemen, door de enorme variatie zal het je lichamelijke ontwikkeling als complete atleet stimuleren. Op basis van periodisatie maken we de training specifiek voor jouw sport zodat je beter gaat presteren.

De kosten

Kijk ook eens bij

Basic Fitness

Geheel vrij sporten en gebruik maken van alle aanwezige sport en revalidatie apparatuur.

Programma bekijken

Premium Fitness

Premium Fitness is sporten onder begeleiding, en dat voor de prijs van een regulier fitness abonnement.

Programma bekijken

Premium Plus

Maak onbeperkt gebruik van alle voorzieningen onder begeleiding plus small group- trainingen en groepslessen.

Programma bekijken

Senioren Fitness

Super leuke groepstraining onder begeleiding van trainers en therapeuten.

Programma bekijken

ZwangerFit

Een betere fitheid vóór de bevalling zorgt voor een sneller herstel ná de bevalling.

Programma bekijken

Athletic Skills Training

Jeugdige sporters motorisch vaardiger te maken.

Programma bekijken

Loop Agility Training

Wordt wendbaarder, sneller en presteer nog beter.

Programma bekijken

De kosten van Strength & Conditioning bij Athletic Health

Bij ‘Strength & Conditioning’ kies je voor een begeleiding van 1 of 2 keer per week.

6 maanden 1x/week

45,50per maand
  • Voor Athletic Health Premium leden: Gratis omzetten
  • Wekelijks professionele begeleiding in kleine groepjes
  • Daarnaast onbeperkt vrij sporten tijdens onze openingstijden
  • Gevarieerde, unieke oefeningen van de allerhoogste kwaliteit
  • Mogelijkheid voor vergoeding zorgverzekering, vraag naar de voorwaarden
  • Gratis intake + bidon + handdoek

6 maanden 2x/week

49,50per maand
  • Voor Athletic Health Premium leden: Gratis omzetten
  • Twee keer per week professionele begeleiding in kleine groepjes
  • Daarnaast onbeperkt vrij trainen tijdens onze openingstijden
  • Gevarieerde, unieke oefeningen van de allerhoogste kwaliteit
  • Mogelijkheid voor vergoeding zorgverzekering, vraag naar de voorwaarden
  • Gratis intake + bidon + handdoek

Meest gekozen optie

Start nu met Strength & Conditioning!

Ontwikkel jezelf nu met de hulp van Athletic Health.

Gratis proefles/intake gesprek aanvragen

Foto’s

Voorbeelden van Strength & Conditioning